Τρίτη 6 Δεκεμβρίου 2011

Οι Γερμανοί ζητούν λεφτά για το Χίτλερ


800.000 ευρώ ζητά το κρατίδιο της Βαυαρίας από τις εκδόσεις Κάκτος για την επανέκδοση του βιβλίου του Αδόλφου Χίτλερ, ‘’ο Αγών μου’’. ‘’Εγώ δεν είμαι σαν τους πολιτικούς. Δε θα παραδοθώ εύκολα’’, δηλώνει ο εκδότης του Κάκτου, Οδυσσέας Χατζόπουλος στο www.koutipandoras.gr.

Το 2009 επισκέφτηκαν τον εκδοτικό οίκο 2 υπάλληλοι της γερμανικής πρεσβείας, αιτούμενοι την απαγόρευση έκδοσης και πώλησης του βιβλίου – που κυκλοφορεί από το 2006 – με το επιχείρημα της μη καταβολής ποσού για την παραχώρηση των πνευματικών δικαιωμάτων. Τα πνευματικά δικαιώματα, όπως και κάθε περιουσιακό στοιχείο του καγκελάριου του Γερμανικού Ράιχ, έχουν περιέλθει στο βαυαρικό κρατίδιο. Η Βαυαρία, μετά από συμφωνία με το ομοσπονδιακό κράτος της Γερμανίας, κατέχει τα αποκλειστικά δικαιώματα στο έργο του Χίτλερ και εφαρμόζει την απαγόρευση κυκλοφορίας στη χώρα. Την 1/1/2016 συμπληρώνονται 70 χρόνια από το θάνατο του Χίτλερ και η αποκλειστικότητα του γερμανικού κρατιδίου στα δικαιώματα θα εκπνεύσει. Παρόλα αυτά πολλές χώρες όπως, οι ΗΠΑ, η Ολλανδία, η Σουηδία έχουν επιτύχει την άρση της απαγόρευσης του βιβλίου εδώ και χρόνια (σε κάποιες από αυτές με συγκεκριμένους περιορισμούς). Έχοντας αμφισβητήσει νομικά τα πνευματικά δικαιώματα των Βαυαρών, έχουν επιτύχει την κυκλοφορία του πονήματος του δικτάτορα με δικαστικές αποφάσεις.
Το πολυσυζητημένο βιβλίο κυκλοφόρησε στην Ελλάδα το 2006 από τον Κάκτο σε ένα τόμο 900 σελίδων και στηρίζεται σε μια νέα μετάφραση που συνοδεύεται από τα δύο άρθρα του Τσόρτσιλ (το προπολεμικό και το μεταπολεμικό), ενώ εμπεριέχει εκτενή εισαγωγή του Κλεάνθη Γρίβα και χρονολόγιο της πολιτικής διαδρομής του Χίτλερ. Ο Γρίβας σημειώνει ότι το «Ο Αγών μου», «είναι η πρώτη στην ιστορία εκ των προτέρων καταγραφή και δημοσιοποίηση του σχεδίου ενός εφιαλτικού μαζικού εγκλήματος εκ προμελέτης, απέναντι στην οποία τα εν δυνάμει θύματά του αντέδρασαν με μια ασυγχώρητη και θανάσιμη ελαφρότητα».
Το www.koutipandoras.gr επικοινώνησε με τον Οδυσσέα Χατζόπουλο, υπεύθυνο των εκδόσεων Κάκτος: ‘’Το κρατίδιο της Βαυαρίας μου ζητάει ένα τεράστιο ποσό. Ήρθαν το 2009 δύο εκπρόσωποι της Γερμανικής πρεσβείας, ζητώντας να σταματήσει η έκδοση γιατί δεν έχω πληρώσει για τα πνευματικά δικαιώματα. Προ ολίγων ημερών μου έστειλαν μια αγωγή και θέλουν 800.000 ευρώ περίπου για αποζημίωση. Εκτός του ότι τα χρήματα είναι πάρα πολλά, η ελληνική μετάφραση της αγωγής είναι αμφιλεγόμενη και δε στέκει νομικά’’.
Ο κ. Χατζόπουλος θεωρεί επίκαιρη την αγωγή αφού στηρίζεται στην εν γένει πολιτική στάση της Γερμανίας να κυνηγάει τους Έλληνες:
‘’Λένε ότι έχω πουλήσει 20.000 βιβλία, πράγμα που δεν υφίσταται. Εμένα δε με ενδιαφέρει να βγάλω λεφτά. Τύπωσα κάποια βιβλία αλλά σκοπός μου δεν είναι να γίνει τζίρος από το βιβλίο. Σκοπός είναι να κυκλοφορήσει το έργο με κριτική ανάλυση και στοχαστική διάθεση. Για αυτό και περιέχει εισαγωγή από τον Κλεάνθη Γρίβα που αναλύει την ψυχολογική ανάλυση της προσωπικότητας του Χίτλερ. Πάντως, δεν πρόκειται να το αφήσω να περάσει έτσι. Εγώ δεν είμαι σαν τους πολιτικούς που παραδίνονται στους ξένα συμφέροντα. Μας κυνηγούν ξέροντας ότι δεν αντιδρά το ελληνικό κράτος. Εκεί ποντάρουν, στο ότι δε σηκώνουμε κεφάλι λόγω της οικονομικής κατάστασης της χώρας. Εγώ δε θα προσκυνήσω τόσο εύκολα. Δεν είναι τυχαίο ότι η αγωγή ήρθε τώρα. Σε 4 χρόνια εκπνέουν τα δικαιώματα των Βαυαρών πάνω στο βιβλίο και προσπαθούν να αρπάξουν ό,τι μπορούν, όσο προλαβαίνουν’’.
Η υπόθεση θα κριθεί από την ελληνική δικαιοσύνη σε τακτική δικάσιμο που έχει οριστεί για το Μάιο του 2012.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου